Express-owa szukalnia

poniedziałek, 24 listopada 2014

Amerykańskie uderzenie - The white Stripes



Na dzisiaj przewidziałam muzykę zespołu The White Stripes. Duet White'ów z pewnością znany osobom lubiącym słuchać rocka.
Kolejna kapela (choć słowo kapela jest lekko przesadzone, bo jest ich tylko 2) z gatunku "garażowców". Uwielbiam brzmienie przypominające próby zespołu w garażu, sama kiedyś grałam w kapeli, więc chyba mam sentyment.

W The White Stripes lubię minimalizm instrumentalny, połączony z prostymi, hipnotyzującymi uderzeniami w bębny i moją ukochaną stopę oraz melodyjnymi liniami gitary Jack'a.
Ich wizerunek sceniczny jest mocno rozpoznawalny również ze względu na to, iż w teledyskach, ich strojach, okładkach płyt itp. pojawiają się głównie trzy kolory: czerwony, czarny i biały.

Solówki gitarowe i riffy gitary mocno wyciągnięte do przódu, wraz z wokalem Jack'a a tło to uderzenia w bębny = recepta na fajny numer :-)

Oczywiście moje perełki to Jolene i Seven Nation Army (ten utwór usłyszałam jako pierwszy tego zespołu i od tamtej pory się im przysłuchuję).

Na koniec playlisty wisienka na tort czyli piosenka Jack'a White'a z Alicią Keys do filmu o przygodach Bonda. Wg mnie najlepsza piosenka do filmów o przygodach Jamesa Bonda.

Miłego słuchania.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz