Express-owa szukalnia

czwartek, 2 października 2014

Polska biało-czerwoni - odsłona III-cia



Trwa nadal zestawienie polskie, czyli moja własna prezentacja zespołów, wokalistów, wokalistek polskich, których słucham, słuchałam, którzy są częścią mojego muzycznego życia.

Zostajemy dzisiaj również przy dźwiękach rockowych, tylko kierujemy się w stronę nurtu tzw. klimatycznego czyli gotyku.
Przed Państwem prekursor rocka gotyckiego w Polsce CLOSTERKELLER.

Grają muzykę bardzo klimatyczną, głównie za sprawą nastrojowych tekstów liderki zespołu Anji Orthodox oraz specyficznego, ciężkiego, mistycznego grania.

Wokalistka obdarzona charyzmą, mocnym, charakterystycznym głosem, pięknie potrafi go wywindować na bardzo wysokie dźwięki, śpiewa, deklamuje, piszczy, krzyczy a wszystko osadzone w dźwiękach ostrej gitary, perkusji i basu.

Teksty Anji to poezja: poruszająca, przeszywająca głowę, duszę i ciało, pełna metafor i trudnych tematów, tj. śmierć, samobójstwo, gwałty, władza, zabójstwa. Poezja odpowiedzialna za mroczny klimat, w który zabiera nas zespół. To co mnie w jej wokalu urzeka najbardziej to trzymanie pięknie dźwięku, wzmacnianie go, liryczna, melodyjna linia wokalu, wyciąganie w górę dźwięków i wysokich tonów, wg mnie jeden z lepszych polskich głosów.

Zespół, którego wokal i muzyka jest rozpoznawalna od pierwszych dźwięków, mają swój własny niepowtarzalny styl, zwłaszcza Anja, która na koncertach jest ubrana na czarno, kruczoczarne włosy, oczy mocno podkreślone.

Byłam na ich koncercie i polecam ich na żywo, brzmią jeszcze lepiej a zwłaszcza głos Anji, lub wieczorem przy półmroku i zapalonych świeczkach.

Dzisiaj jest Międzynarodowy Dzień bez przemocy.





MIŁOŚĆ, PRZYJAŹŃ, MUZYKA

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz